Yüce ALLAH (c.c) buyuruyor ki:
Ey Muhammed! de ki: «Öyleyse Allah'a koşun, gerçekten ben size O'nun tarafından gönderilmiş apaçık bir uyarıcıyım. (Zariyat Suresi, 50. Ayet)
Ayet apaçık olarak gösteriyor ki; ALLAH’a kaçmak yine O’na yakınlaşmak demektir. Bir mümin hiç bir zaman aksini zaten iddia edemezki, zaten etmez de…
ALLAH’a kaçmanın, O’na iltica etmenin bir manası şudur; sıkıştığı, sıkıntı gördüğü ve herhangi bir musibetle karşılaştığı zaman hemen O’na havale eder bütün işlerini, hemen O’na güvenir ve hemen O’na dayanır. İşte O’na kaçmak demek her şeyde gerek musibet ve gerekse refahta O’na havale olunmak demektir. Sadece sıkıntılı zamanlarda değil…
Ebû Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, "Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur" dedi:
"Her kim bir dostuma düşmanlık ederse, ben ona karşı harb ilân ederim. Kulum, kendisine emrettiğim farzlardan, bence daha sevimli herhangi bir şeyle bana yakınlık sağlayamaz. Kulum bana (farzlara ilâveten işlediği) nâfile ibadetlerle durmadan yaklaşır; nihâyet ben onu severim. Kulumu sevince de (âdeta) ben onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli ve yürüyen ayağı olurum. Benden ne isterse, onu mutlaka veririm, bana sığınırsa, onu korurum. "
Buhârî, Rikak 38
Peygamber efendimiz (s.a.v) İbni Abbas’a verdiği nasihatte şöyle demişti: Rahat zamanlarında ALLAH’ı bilki, O’da seni sıkıntılı zamanlarında bilsin.’
Evet, hadis bize birçok açıklamayı beraberinde getiriyor. Demek ki her zaman ALLAH’a itimad ve her zaman O’na güvenmek ve her zaman O’na kaçmak lazım.
Bu kaçışı yanlış anlamamak lazım. Takva yani ALLAH’tan korkmak demek şudur. ALLAH’ın istediği gibi korkmak ve emrettiklerini yerine getirmek gerekir.
Bir güzel söz vardır. Herkes korktuğundan kaçar, ancak ALLAH’tan korkan ise O’na yaklaşır.’
Örneğin bir kul içkiyi, sırf ALLAH için içmiyorsa, zina etmeyi sırf ALLAH için terk ediyorsa ve bunun gibi haram olan şeyleri terk ediyorsa, sırf ALLAH’a kaçtığı için bunları terk ediyor demektir. Çünkü kul biliyor ki ahiret var ve ALLAH ile karşılaşılacak. ALLAH’ın (c.c) kendisine yaptıklarını teker teker söyleyeceği o günde kulun hüsrana uğramaması da yine vereceği cevaba bağlıdır. Bu cevap: Ancak ALLAH’tan korktuğum ve O’na kaçtığım için haramlarını ve diğer nehzettiklerini terk ettim.’ demesidir.
(ALINTI DIR )



her musibet anında ''fefirru ilAllah''DİYEREK KENDİNE DÖNMEYİ MEVLAM HEPİMİZE NASİP ETSİN İNŞ.ALLAH...
YanıtlaSil'